Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 7 februari 2013

På spåret

 
  Vi lämnar bakom oss ett underbart skogslandskap i Småland för att fortsätta till ett lite mer himmelskt . . . 
Ungefär så upplevde jag det, när jag för tretton år sedan riktigt "upptäckte" Skåne. Jag hade nog aldrig egentligen haft någon som helst uppfattning om detta landskap. Men, så plötsligt en gång då jag bilade neråt slog det mig med häpnad! Allt omkring mig öppnades och  det fanns så fantastiskt mycket himmel! Sedan den gången upplever jag alltid samma sak. Även igår då jag kom tillbaka till mitt älskade Skåne. Samtidigt finns Småland, sjöarna och skogarna alltid i mitt hjärta. Så, skönt att ha tillgång till bägge!
 


Tack för all omtanke! Mammas ögonoperation gick bara bra, och snart är det dags för nästa öga.

Ha det riktigt gott!

Kram Helen

20 kommentarer:

  1. Skönt att din mammas operation gick
    bra. Och så fina bilder, hör nästan
    Christian Luuk säga, vart är vi på väg.
    Jag tycker du bor i rätt del av landet,
    ni har bästa klimatet där nere.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera

  2. Hej!

    Så roligt att du ville bli följare av bloggen!
    Och nu har jag ju upptäckt din också!
    Det inlägget med vaxduken, där fanns det en underbar tavla ovanför bordet, sedan läste jag här att du är konstnär, har du målat den tavlan?

    Håller med dig, Skåne är såå vackert.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Ja, det är jag som målat den tavlan. Härligt att du gillar den!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  4. Skönt att operationen gick bra!
    Båda landskapen är vackra på sitt sätt, men jag gillar också det öppna landskapet bäst. Känns friare på något vis...;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Alla vackra bilder av vårt fina, fina land :)

    SvaraRadera
  6. Det är det som är tjusningen med Sverige, alla variationer från norr till söder. Och jag hoppas vädret blir som på dina bilder snart...

    Kram Helen

    SvaraRadera
  7. Tänk jag har aldrig varit i skåne!! Det får nog ta och ändras på... låter mycket lockande måste jag säga! :)

    Kvinnlig list var det ja! Den kan minsann aldrig gå fel! ;)

    Trevlig helg på dig vännen!
    Kram Bettan

    SvaraRadera
  8. Sverige är verkligen fantastiskt! Jag älskar Skåne och jag älskar alla andra landskap också! Hoppas komma till Skåne snart igen!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Skåne är mitt favoritlandskap och jag har drömmar om att flytta dit. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  10. Vad skönt att det gick bra! Jag känner samma sak som du, vi upptäckte Skåne för elva år sedan då vi flyttade hit. Vi trivs väldigt bra och på våren och sommaren är det sagolikt vackert.

    SvaraRadera
  11. Skönt att det gick bra med din mamma!

    Förstår att du upplevde himlen öppen när du kom ner till Skåne! När vi åkte till glasriket höll jag på att bli galen och kvävd! MEN HALLÅ så MYCKET SKOG!!! SKOG SKOG SKOG! Jag bor i Kolmården men nära havet! jag måste ha space, rymd omkring mig! Havet älskar jag mest! Men jag tycker om Småland... många fina platser! Skärgården och Astrid Lidgrens platser som hon beskriver i sina Emilböcker är varmt i hjärtat!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  12. Jag kommer ihåg första gången vi åkte till Österlen, då fick jag den där känsla som du säger. Nästan som att komma utomlands :) En härlig känsla!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  13. Jag gillar Skåne jättemycket men det gör inte mannen så det blir till att stanna i Stockholm :O)
    Ha en underbar helg
    Kram Ageta

    SvaraRadera
  14. Så skönt att OP gick bra, visst är det vackert här Skåne och jag som bor här håller med Ulf Lundell jag trivs bäst i öppna landskap nära havet vill jag bo.ha en fin kväll

    SvaraRadera
  15. Anonym2/08/2013

    Skåne är vackert ♥...
    Härligt att Op gått bra/Kram & ha en fin Fredag!

    SvaraRadera
  16. Fina bilder!
    Önskar dig en fin helg!

    Kram Anki

    SvaraRadera
  17. Suuupervackra foton! Det är verkligen vackert i Sverige. Jag tycker alla landskap har sin charm. Skåne har inte fått så många besök av mig men jag är nyfiken på fler semestrar där:)

    Önskar dig en finfin lördag!

    kraaaaam aka

    SvaraRadera
  18. Anonym2/09/2013

    Så vackert det är i Skåne...är alltför sällan där.

    Skönt att op. av mamma gick fint..håller tummarna för näst op :)

    Hoppas du får en riktigt fin och skön helg vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  19. Sverige är vackert & jag gillar skåne. Tyvärr är jag sällan där. Vi bilade runt där för ganska länge sedan & jag gillade verkligen skåne. Hoppas att det är bra med mamma.
    Må så gott & ha en härlig söndag !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  20. Skönt att de gick bra!
    Tänk att man inte har sett allt ännu, har mycket kvar o se bara i Sverige!
    Ha en skön söndag! kram

    SvaraRadera